26 Nov 2011

Home » » UMNO Perlu Ada Semangat Harimau Muda : PM

UMNO Perlu Ada Semangat Harimau Muda : PM



Menggunakan analogi semangat dan perjuangan skuad Harimau Muda yang menggondol pingat emas pada Sukan Sea ke-26 di Jakarta-Palembang baru-baru ini, walaupun menghadapi cabaran sengit, perdana menteri berkata Umno juga perlu mempunyai ketahanan mental dan fizikal dalam menghadapi pilihan raya.

"Kalau kita ada kekuatan mental dan kita ada jiwa yang kental, kita boleh berdepan dengan persekitaran yang sangat mencabar walaupun pihak musuh membuat apa jua tekanan terhadap kita termasuk tekanan psikologi dan emosi," katanya kepada Bernama semasa wawancara khas menjelang Perhimpunan Agung Umno 2011 semalam.
 
"Kalau kita kental dari segi kekuatan minda kita, dan semangat kita pun kukuh, maka sudah terbukti seperti analogi Harimau Muda itu, kita boleh mengatasi keadaan yang sangat berat menekan kita, mencengkam kita, walaupun gelanggang tidak sama rata seperti di Jakarta, tapi pasukan kita akhirnya berjaya juga," katanya.

Mengenai pengundi muda, beliau berkata sudah terbukti dalam pilihan raya kecil sejak dua tahun yang lepas, biasanya majoriti golongan itu menyokong Umno.





 

"Bererti sudah terbukti bahawa tidak semestinya orang muda bersikap "anti-establishment" (anti kerajaan) dan tidak menyokong parti kerajaan iaitu parti BN, mereka akan menilai, siapakah yang lebih memahami kehendak dan naluri
mereka sebagai orang muda," katanya.


p/s

yeaahh lepas ni UMNO akan bersemangat kental,
Hahahaha,
Kalau menang pun menang 50-50,
Macam PRU lepas,


Hah, apa-apa pun komen BaliSuam,
Lantak kau lah nak jadi apa, nak jadi macam kucing ke, monyet ke
Harimau ke,
Apa-apa pun rakyat Malaysia sekarang menjadi kearah berintelektual,
Mereka pandai memilih yang mana buruk yang mana baik.


peacee yooo

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...